پژوهش حاضر به منظور مقایسه مهارتهای زبانی و ترتیب ظهور آنها در دانشآموزان کمتوان ذهنی دختر و پسر بر اساس خردهآزمونهای رشد زبان انجام میشود. در این پژوهش 14 دانشآموز ( 8 پسر و 6 دختر) از بین دانشآموزان ۶ الی ۹ ساله انتخاب و آزمون رشد زبان بر روی آنها اجرا میشود. طرح پژوهشی از نوع علّی مقایسهای یا پسرویدادی ...
بیشتر
پژوهش حاضر به منظور مقایسه مهارتهای زبانی و ترتیب ظهور آنها در دانشآموزان کمتوان ذهنی دختر و پسر بر اساس خردهآزمونهای رشد زبان انجام میشود. در این پژوهش 14 دانشآموز ( 8 پسر و 6 دختر) از بین دانشآموزان ۶ الی ۹ ساله انتخاب و آزمون رشد زبان بر روی آنها اجرا میشود. طرح پژوهشی از نوع علّی مقایسهای یا پسرویدادی است. برای تحلیل دادهها از تحلیل واریانس چندمتغیری استفاده میشود. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین دانشآموزان کمتوان ذهنی دختر و پسر براساس خردهآزمونهای رشد زبان تفاوتی وجود ندارد. مطابق با یافتههای پژوهش، دانشآموزان کمتوان ذهنی در واژگان تصویری بالاترین نمره و در واژگان ربطی کمترین نمره را کسب میکنند.